يکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۸ ۱۲:۵۷:۳۲

نفتون: در حالي خبر مي‌رسد كه شهروندان تهراني بايد منتظر روزهای گرم‌تري در آينده‌اي نزديك باشند كه بيش از هر زمان ديگري، موضوع صرفه‌جويي در مصرف برق اهميت ويژه‌اي پيدا كرده است.

وضعيت-مصرف-برق-به-درجه-هشدار-و-نگراني-رسيده-است

به گزارش نفتون، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: با توجه به افزایش دمای هوای شهر تهران طی روزهاي آتي از مشترکان برق پایتخت درخواست می‌شود تا حد امکان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

اين در حالي است كه با وجود اجراي طرح‌هايي نظير تعطيلي زود هنگام ادارات و تغيير ساعت كاري كارمندان دولت، مصرف برق باز هم جوابگو نبوده و صرفه جويي بيش‌تري را از سوي مردم مي‌طلبد.

اين در حالي است كه با توجه به با استقرار هوای گرم در چند روز آینده پيش بيني مي‌شود شاهد افزایش مصرف بيش‌تري خواهیم بود.

در همين رابطه مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران هشدار داد كه مشترکان پُرمصرف اگر مصرف خود را کاهش ندهند و پر مصرفی در برق ادامه دهند، به‌طور قطع با قبض‌های سنگین روبرو خواهند شد و حتی ممکن است در دوره‌های بعد مجبور به محدود کردن برق‌رسانی به آنها شویم.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نيز از مردم درخواست کرد که تا حد امکان در ساعات ۱۲ تا ۱۸ از استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون جاروی برقی، اتو و ماشین لباسشویی، خودداری و دمای کولرهای گازی را بر روی عدد ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

اين موارد در حالي است كه اقدام‌هایی  هم روی آمادگی شبکه برق صورت گرفته و در نهایت در زمینه مصرف نیز در بخش‌های صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌هایی که امکان مدیریت مصرف وجود داشت برنامه‌های خوبی انجام شد مثلاً در بخش خانگی همان برنامه تشویق و جریمه مشترکان کم‌مصرف و پرمصرف و همچنین تغییر ساعت کاری ادارات بسیار تأثیرگذار بودند.

اما مصرف بي رويه برق همچنان به عنوان معضلي اساسي در كشور به شمار مي‌رود.

از سوي ديگر گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد مصرف روزگذشته برق کشور به عدد ۵۹ هزار و ۳۱۵ مگاوات رسید و از اين رو به دنبال این افزایش مصرف، پیامک اخطار برای مشترکان خیلی پرمصرف که دوبرابر الگوی تعیین شده مصرف برق دارند ارسال شده است.

به هر صورت به نظر مي‌رسد اگر هم‌وطنان که مشترکان به همکاری خوبی که امسال با صنعت برق داشتند ادامه دهند، به‌طورقطع می‌توان تابستان را با حداقل محدودیت و یا بدون محدودیت به‌خصوص در مناطق گرمسیر که بی برقی برای آنها سخت‌تر است، پشت سر گذاشت.

آنچه در اين ميان علاوه بر تغيير ساعات كاري ادارات مي‌تواند تاثير بسزايي داشته باشد توسعه نيروگاهي است كه بتوان از اين طريق بخشي از ميزان مصرف مشتركان و مردم را جبران كرد.

در هر صورت به نظر مي‌رسد با كمي رعايت الگوي مصرف توسط مشتركان برق، امسال نيز همانند گذشته بتوان خاموشي‌هاي گسترده را پشت سر گذاشت.

وضعيت مصرف برق به درجه هشدار و نگراني رسيده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد