اقتصادکارامد: با گذشت دو روز از آغاز انتقال بانک آینده به بانک ملی ایران، خدمات بانکی شامل کارتها، حسابها و همراهبانک مشتریان بدون مشکل فعال هستند و کارتها تا زمان درجشده روی آنها معتبر خواهند بود. همراهبانکها نیز بهصورت نمادین به نشان بانک ملی تغییر یافته اما کلیه خدمات و رمزهای پویای آن همچنان معتبر و قابلاستفاده است.
به گزارش ایسنا، در پی انحلال و لغو مجوز بانک آینده و تلفیق آن در بانک ملی، در خصوص سپردهگذاران، کارکنان و سهامداران بانک آینده، سوالاتی مطرح است؛ بطور مثال اینکه سپردهها، حسابها، کارتهای عابر بانکی و حسابهای جاری چه میشوند؟
تصمیم گرفتیم به بررسی وضعیت شعب و اقدامات جاری در این مراکز بپردازیم تا از آخرین تحولات و روند رسیدگی به مشتریان و کارکنان مطلع شویم.
بر اساس بررسی میدانی از شعب بانک آینده سابق که از روز گذشته شعب بانک ملی هستند، طی بازدید از چند شعبه، در وهله اول مشاهده شد که سر در شعبات بانک آینده پوشانده شده و بنرهای جدید بانک ملی ایران بر روی آنها نصب شده است؛ در گوشه تابلو نیز عبارت «شعبه سابق بانک آینده» درج شده است.
با وجود تغییر تابلوها و رسمی شدن الحاق این بانک به بانک ملی، فضای شعبات آرام بود و تنها دو تا سه نفر از مشتریان در هر شعبه حضور داشتند؛ موضوعی که نشان میدهد رفتار هیجانی و نگرانی در میان سپردهگذاران وجود ندارد.
مسئول یکی از باجهها در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا، درباره واکنش مردم گفت: از روز گذشته که رسماً بانک آینده به بانک ملی تبدیل شد و سردرها عوض شد، هیچ رفتار یا واکنش خاصی از سوی مردم نداشتیم. این موضوع کاملاً هم طبیعی است؛ چراکه سپرده مشتریان به یک بانک بزرگ دولتی منتقل میشود و مردم میدانند که جای نگرانی نیست.
به گفته کارکنان شعب، فرآیند انتقال سپردهها و اطلاعات مشتریان از روز گذشته (سوم آبانماه ۱۴۰۴) آغاز شده است اما به دلیل گستردگی شبکه مشتریان بانک آینده، طبیعتاً این فرآیند زمانبر خواهد بود و طی روزهای آینده تکمیل میشود.
بر اساس تأکید رئیسکل بانک مرکزی نیز، از روز سوم آبان، تمام سپردهگذاران بانک آینده، سپردهگذاران بانک ملی ایران محسوب میشوند و روال ارائه خدمات به مشتریان مطابق رویه گذشته ادامه دارد.
بررسیهای میدانی نشان میدهد که مشتریان با اطمینان از انتقال سپردهها به بانک ملی، تمایلی برای بستن حسابهای خود ندارند و تنها تعداد انگشتشماری طی دو روز گذشته برای بستن حساب مراجعه کردهاند.
در پاسخ به پرسش درباره وضعیت کارتهای بانکی بانک آینده، مسئولان شعب اعلام کردند که کارتهای موجود در دست مشتریان تا پایان تاریخ انقضای درجشده روی کارتها کاملاً معتبر هستند و هیچ نیازی به تعویض یا ابطال آنها نیست.
مشتریان میتوانند همچنان با کارتهای خود تراکنش انجام دهند و از تمامی خدمات دستگاههای خودپرداز، درگاههای پرداخت و عملیات بانکی استفاده کنند. در نهایت پس از پایان تاریخ انقضا، مشتریان میتوانند با مراجعه به شعب بانک ملی یا شعب بانکهای سابق آینده (بانک ملی فعلی) نسبت به دریافت کارت جدید خود از بانک ملی ایران اقدام کنند.
یکی از موضوعات مورد توجه در این تغییر، وضعیت همراهبانکها و خدمات غیرحضوری بود.
بر اساس اعلام شعب و بررسی خبرنگار ایسنا، در حال حاضر نشان همراهبانک آینده بهصورت نمادین به نشان بانک ملی تغییر یافته، اما کلیه خدمات و رمزهای پویا همچنان فعال هستند.
کلیه رمز دومها، شمارهکارتها و اپلیکیشن فعلی فعلاً تا زمان اعلام رسمی از سوی بانک ملی معتبر و قابلاستفاده است.
در پاسخ به این پرسش که این اپلیکشنها تا چه زمانی فعال خواهند بود، اعلام شد: طبق برنامهریزی انجامشده، بهزودی پیامک اطلاعرسانی رسمی برای مشتریان ارسال میشود تا در زمان مقرر، به شعب مربوطه مراجعه و نسخه جدید همراهبانک بانک ملی را فعال کنند؛ بر این اساس تا پیش از آن، تمامی خدمات همراهبانک فعلی فعال خواهد بود و مشتریان میتوانند بدون محدودیت از خدمات آنلاین خود استفاده کنند.
نظرتان را بیان کنید
پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد



































پیام ها