چهارشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۲۶ ۲۳:۱۵:۵۵

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر وجود موسسه های غیر استاندارد آموزشی در کشور گفت: چالش ساماندهی موسسه ها و مراکز آموزش عالی جزء با خرد جمعی و همدلی و همکاری تمامی دستگاه ها و نهادهای متولی محقق نخواهد شد.

ماموریت-گرایی-دانشگاه-ها-و-مراکز-علمی-سومین-مرحله-از-اولویت-کاری-است

به گزارش بدراقتصاد به نقل ازایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر روز سه شنبه در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی و اجرایی سازی سیاست های آمایش آموزش عالی در سال 97 اظهار داشت: در راستای سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار طرح اقتصاد مقاومتی اعلام شده که یکی از آنها پیاده سازی طرح آمایش آموزش عالی است.
وی گفت: بر همین اساس وزارت علوم برای طرح آمایش آموزش عالی اهتمام جدی داشته و با اولویت بندی اقدامات، گام های مناسب و مطلوبی در این زمینه برداشته شده است.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:مولفه های کیفیت گرایی و مهارت افزایی که در یکی از بندهای طرح آمایش آموزش عالی اشاره شده، بسیار مهم بوده و سبب ارتقای کیفی می شود.
وی ادامه داد: وزارت علوم در زمینه اولویت بندی برای ساماندهی آموزش های عالی فشارهای زیادی را برای حذف یا ادغام و تجمیع مراکز متحمل می شود و این در حالی است که نیازمند ساماندهی به صورت ضروری هستیم.
شریعتی اظهار کرد: هم اکنون موسسه های بی رویه وجود دارد که از خط استاندارد فاصله دارند و بر همین اساس وزارت علوم برنامه ای جدی در این زمینه تدوین کرده و گام هایی را نیز برداشته و در حال طی کردن سایر مراحل است.
وی گفت: ماموریت گرایی دانشگاه ها و مراکز علمی سومین مرحله از اولویت کاری است که بسیار مهم است و یکی از چالش های اصلی آموزش عالی کشور به شمار می رود که جزء با خرد جمعی و هماهنگی و همکاری همه نهادها محقق نخواهد شد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: یک باوری در دانشگاه های کشور تلقین شده که همه مراکز می توانند در تمامی کارهای علمی ورود پیدا کنند و این یک اشکال جدی است که باید با توجیه کردن ماموریت گرایی مراکز آموزشی برطرف شود.

ماموریت گرایی دانشگاه ها و مراکز علمی سومین مرحله از اولویت کاری است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد