اقتصادکارامد: بسیاری از شرکتهای بیمه با بلوغ بخش خصوصی از حدود ۲۰ سال پیش با به عرصه رقابت در صنعت بیمه گذاشتتند اما برخی در این مدت به اندازه یک قرن عمر، چراغ صنعت بیمه را افروخته و شعله ور نگاه داشند.

بکه فروش قوی و گسترده عامل اصلی برخورداری طیف وسیعی از اقشار مختلف مردم از خدمات یک شرکت بیمه است به طوری که در هر جای کشور عزیزمان که دسترسی به خدمات بیمهای اعم از درمان، تکمیلی، عمر، سرمایه گذاری، اتومبیل، آتش سوزی و مسئولیت برای بیمه گزاران فراهم شده باشد، به جرات میتوان گفت که شرکت بیمه موفق عمل کرده است.
در اختیار داشتن یک شبکه فروش قوی و منسجم، علاوه بر آن که شرایط را برای پیشبرد اهداف آن شرکت فراهم میکند، باعث به وجود آمدن زمینه اشتغال پایدار نیز میگردد. اشتغالی که به واسطه پایدار بودن یک حرفه به دست آمده باشد بدون شک از درجه اولویت و اهمیت والایی برخوردار است آن هم در شرایطی که کاهش نرخ بیکاری در ایران یکی از اصلی ترین دغدغههای مسئولان به شمار میرود.
این که شرکتهای بیمه در سبد پرتفوی خود انواع رشتههای بیمهای را در اختیار دارند اجتناب ناپذیر و امری عادی است اما این که یک شرکت بیمه بتواند علاوه بر درمان و ثالث در سایر رشتههای مهم نظیر عمر و پس انداز و به طور کلی بیمههای زندگی موفق عمل کند اقدامی نیست که اتفاقی حاصل شده باشد و زمانی بیش تر این مساله اهمیت پیدا میکند که دریابیم استراتژی خردهفروشی در یک شرکت بیمه استحکام بخشیده شده است.
به اهمیت مقوله خرده فروشی زمانی میتوان رسید که دریابیم برخی شرکتها با تغییر مدیرعامل خود با چالش مواجه شده و یا برخی دیگر از پرتفوی دولتی و یا سازمانی برخوردار هستند.
بنابراین ایجاد یک برند معتبر برای یک شرکت بیمه امری اتفاقی نبوده نیست بلکه ماحصل مدیریت منسجم و با انجام برنامهریزی امکانپذیر است. از سوی دیگر پیشرو بودن یک شرکت بیمه در صنعت بیمه امری نیست که ماحصل یک اتفاق باشد، بلکه میزان سرمایه یک شرکت در کنار قدرت مالی و نیز در اختیار داشتن بالاترین سطح توانگری مالی همگی نیازمند داشتن استراتژی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.
منبع: سایت اقتصادتهران
نظرتان را بیان کنید
پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد
پیام ها