پنج شنبه ۱۴۰۳/۰۹/۰۱ ۱۲:۳۲:۱۵

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تببین دقیق و هنرمندانه دستاوردهای بزرگ این هلدینگ و صنعت پتروشیمی برای مردم را موجب «رؤیا آفرینی» و افزایش حس «غرور ملی» دانست.

دانش‌آموزان-ایرانی-به-صنعت-پتروشیمی-کشور-باید-ببالند


به گزارش مديريت بـرند، مسئـوليت اجتـماعي و روابط عمـومي شـركت صنـايع پتـروشيمي خليـج فـارس، دکتر علی عسکری بعد از پایان اولین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست فصلی رؤسای روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس و به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی از اهمیت تقویت برند و تبیین دستاوردهای این هلدینگ سخن گفت.

وی با تبریک این روز و تشکر از مجموعه روابط عمومی هلدینگ و شرکت‌های تابعه، «مسئولیت اجتماعی»، «برند» و «روابط عمومی» را سه مفهوم بسیار مهم و محوری عنوان کرد و گفت: هلدینگ خلیج فارس امروز شرکت اول کشور به شمار می‌رود و در شرایطی که دشمنان با تمام قوا به دنبال ایجاد حس ناامیدی و تزریق حس «نمی‌شود» به مردم هستند بایستی با تبیین هنرمندانه و دقیق عملکرد و دستاوردهای هلدینگ خلیج فارس که محدود به مرزهای جغرافیایی نیست، موجب تقویت حس «غرور ملی» شویم.

علی عسکری تصریح کرد: علی‌رغم وجود برخی موانع بر سر راه تولید، شرکتی که در سودآوری، تولید و صادرات سرآمد و به دنبال سودآوری و بهره‌وری بیشتر است نوعی جهاد به شمار می‌رود.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه حدود ۷ هزار کارخانه و کارگاه بزرگ و کوچک از محصولات پتروشیمی خلیج فارس تغذیه می‌شوند، گفت: انشالله امسال به مرز ۱۶ میلیارد دلار فروش می‌رسیم و سود ۱۳۵ هزار میلیارد تومانی را محقق خواهیم کرد که این افزایش فروش و سود نیز چشمگیر است و بیان اینها «جهاد تبیین» است.

وی با تاکید بر اینکه «پتروشیمی‌ از مزیت‌های ملی کشور به شمار می‌رود»، افزود: ما به دقت در حال رصد رقیبان خود در آمریکا، روسیه و منطقه از جمله شل اویل هستیم و خود را یک رقابت جهانی تعریف کرده‌ایم، نگاه ما نگاهی جهانی و در تراز جمهوری اسلامی ایران است.

علی عسکری تصریح کرد: کار روابط عمومی بسیار مهم و مقدس است و باید آن را جدی گرفت، کار شما امید آفرینی در مقابل تلاش دشمن برای تزریق یأس به جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت «تقویت‌ برند» در عرصه اقتصاد جهانی پرداخت و گفت: برندینگ و ارائه تصویر قوی از شرکت‌ها، امروز به نقطه مزیت، حتی برای شرکت مطرحی چون بنز و تویوتا تبدیل شده است، هرچند هلدینگ خلیج فارس محصولات خود را به مصرف کننده نهایی نمی‌فروشد اما تقویت برند هلدینگ یک ضرورت است.

علی عسکری دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه دفاعی و هسته‌ای را موجب ایجاد حس غرور در مردم عنوان کرد و گفت: باید با تبیین هنرمندانه دستاوردهای هلدینگ خلیج فارس و صنعت پتروشیمی کاری کنیم که دانش آموزان ما به محصولات کشوری ببالند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه با تاکید بر اینکه صادرات محصولات پتروشیمی کشور با نقطه مطلوب فاصله دارد، اظهار داشت: ما امروز باید برای ۱۰۰ میلیارد دلار فروش محصولات پتروشیمی برنامه‌ریزی کنیم که رسیدن به این نقطه موجب تغییر چهره کشور می‌شود.

وی ادامه داد: لازمه رسیدن به این مهم، افزایش تولید و توسعه صنایع پایین دستی است و برای حرکت به سمت پایین دستی و فاصله گرفتن از خام فروشی ما نیاز به یک «جهاد پایین دستی» داریم و در این مسیر مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم یک ضرورت است.

علی عسکری تاکید کرد: هلدینگ خلیج فارس امروز در سیستم بانکی بسیار معتبر است و بانک‌ها در تامین مالی پروژه‌های هلدینگ در کنار ما هستند، همچنین در بازار سرمایه، «فارس» بیشترین ارزش بازار را دارد و نمادی مطمئن و سودآور نزد مردم شناخته می‌شود و با این شرایط اگر ما به دنبال جهاد پایین دستی با مشارکت مردم باشیم، باید به سمت تعریف صندوق پروژه و «تأمین مالی از طریق توده مردم» برویم که پایه اصلی این تامین مالی برندینگ، کار رسانه‌ای، تبلیغی، تبیین چشم‌انداز سودآوری پروژه‌ها و ایجاد حس اطمینان در مردم است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: امروز نیاز اقتصاد کشور ما هدایت مردم به سمت سرمایه‌گذاری مولد به جای سرمایه‌گذاری غیرمولد مانند خودرو، سکه و ارز است و جهاد پایین دستی که در آن افکار عمومی و مردم کارکرد ویژه‌ای دارند نمونه بارزی از یک سرمایه‌گذاری مولد، اشتغال آفرین و ثروت آفرین است.

 

دانش‌آموزان ایرانی به صنعت پتروشیمی کشور باید ببالند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد