وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تدوین برنامه راهبردی تحول در بخش تعاون مانند توسعه بازار و تقویت برند تعاونیها، حمایت از طرحهای توسعه شرکتهای مدیریت صادراتی، حمایت و گسترش تشکلهای بین تعاونیها و... به دنبال افزایش صادرات بخش تعاون است.
به گزارش ایرنا، امروزه تحولات و تغییرات مستمر بازارهای جهانی منشاء بسیاری از تهدیدها و فرصتهای اقتصادی و بازرگانی است. بر همین اساس برای ارتقای وضعیت تعاونیها در این بازار، دانستن نقطه مناسب مقابله با تهدیدها و بهرهگیری از فرصتها ضروری است.
تولید و صادرات محصولات و خدمات تعاونیها به عنوان محرک اصلی افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور است که تحقق این مهم موجب ایجاد رشد پایدار و گسترش فرصتهای شغلی در بخش تعاونی خواهد شد.
بخش تعاون به عنوان یک بخش از اقتصاد کشور به منظور افزایش سهم خود در اقتصاد نیازمند نگاه ویژه به تجارت و به تبع آن تجارت بینالملل است. در خصوص صادرات، تعاونیها در صورتی به صادرات و تجارت بینالملل روی میآورند که برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد.
با توجه به تجربیات موجود در تعامل با تعاونیهای صادرکننده تقاضای داخلی کالا و خدمات تعاونی، میزان تولید کالا یا خدمات تعاونی، داشتن مزیت نسبی و رقابتی کالای تعاونی در کشور هدف، تهدیدات، موانع و میزان خطرات ورود به بازارکشورهای خارجی، نوع محصول و استانداردهای مورد تقاضا در بازارهای خارجی، آشنایی با زبانهای تجاری خارجی و داشتن ارتباطات موثر تجاری با سایر کشورها و میزان عایدی حاصل از تجارت با خارج در مقایسه با میزان عایدی حاصل از تجارت در داخل کشور، نشاندهنده میزان صرفه اقتصادی ورود به بازارهای خارجی برای تعاونیها است.
نظرتان را بیان کنید
پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد
پیام ها