جمعه ۱۴۰۳/۱۱/۱۲ ۰۳:۱۶:۲۹

اقتصادکارامد: مدیرعامل بانک ملی ایران و معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در راستای گسترش ارائه خدمات الکترونیک به آحاد مردم در حوزه‌های مختلف بانکی، عملیاتی‌سازی کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

توسعه-خدمات-الکترونیک،-محور-تفاهم-میان-بانک-ملی-ایران-و-سازمان-ثبت-احوال-کشور

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر ابوالفضل نجارزاده در این نشست که با حضور هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، حسن مونسان عضو هیأت مدیره و معاون امور شعب، علیرضا ماهیار عضو هیأت عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، محمدرضا محمودپناه معاون بانکداری جامع بانک و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفدهم مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، ارتقاء و گسترش همکاری متقابل با سازمان ثبت احوال کشور از طریق ارائه خدمات بانکی به‌ویژه بانکداری الکترونیک است که با ایجاد هم‌افزایی میان دو دستگاه می‌توانیم خدمات بهتر و مناسب‌تری را به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره بر اینکه اکنون پنجاه و دو میلیون حساب بانکی فعال در بانک ملی وجود دارد، افزود: اکثر افرادی که می‌توانستند صاحب حساب بانکی در کشور باشند، در بانک ملی ایران افتتاح حساب کرده‌اند و انگیزه ما در این بانک همواره ارائه خدمات آسان‌تر به مردم عزیز کشورمان بوده و خواهد بود.

نجارزاده با اشاره به اجرای پروژه عملیاتی‌سازی کارت ملی هوشمند در بانک ملی ایران با همکاری سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: چاپ کارت ملی هوشمند در سال‌های گذشته یک دغدغه مهم در کشور بود که با تلاش همکارانم در بانک، شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران و تعامل سازمان ثبت احوال کشور در دستور کار قرار گرفت و توانستیم این خدمت بزرگ را به مردم ارائه کنیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران توسعه ابزارهای اعتباری مناسب‌تر و شفاف‌تر را یکی از مهم‌ترین ثمرات این تفاهم با سازمان ثبت احوال کشور دانست و تأکید نمود: با دسترسی به اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور می‌توانیم با سرعت بالاتر و به صورت شفاف‌تر، مشتریان را اعتبارسنجی، رتبه بندی و در نهایت خدمات را با کیفیت بیشتر به هم‌وطنان ارائه کنیم.

وی بهره‌برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و همچنین سرویس رمز کارت ملی این سازمان را از دیگر موضوعات این تفاهم بیان و اظهار کرد: ارائه تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سرویس‌های متناظر از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی (MOC) از موضوعات مهم این تفاهم‌نامه است.

هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه بانک ملی ایران پس از تأسیس خود و به‌ویژه دوران انقلاب اسلامی خدمات شایانی را به مردم ارائه کرده است، گفت: در این تفاهم قرار است از توانمندی‌های دو دستگاه در ارتقای خدمات زیرساختی کشور بهره ببریم و یکی از راهبردهای اصلی سازمان ثبت احوال کشور ارائه خدمات ارزان‌تر به مردم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند بانک ملی ایران می‌باشد که ارتباط و تعامل بالایی با مردم دارند.

وی با اشاره به پیاده‌سازی قابلیت‌های کارت هوشمند ملی در کشور با همکاری بانک ملی ایران تصریح نمود: این رویداد بزرگ را در کشور با بانک ملی ایران آغاز کرده‌ایم و هدف ما این است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، مردم بتوانند خدمات بانکی خود را با کارت هوشمند ملی دریافت نمایند.

توسعه خدمات الکترونیک، محور تفاهم میان بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد